****** فرزندان ایران ******

فرزندان ایران

****** فرزندان ایران ******

فرزندان ایران

فرزندان ایران

پیوندهای روزانه

فرصت دوباره پدر و مادر ها!

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹ ب.ظ

من و شما به عنوانِ پدر یا مادر
این فرصت را داریم که
بینِ 12 تا 18 سالگیِ فرزندمان
خیلی از چیزهایی را که
در رابطه با فرزندمان خراب کرده ایم
درست کنیم .
یعنی طبیعت یک شانسِ دوباره به ما می دهد
و آن این است که
بینِ 12 تا 18 سالگی
من دوباره می توانم فرزندم را
از تولد تا 12 سالگی بیاورم .
یعنی اگر فرزندِ من
به دلیلِ آسیب هایی که دیده است
اطمینان ندارد
احساس امنیت نمی کند
آرامش ندارد
امیدوار نیست و...
حالا به من به عنوانِ پدر یا مادر
بینِ 12 تا 18 سالگیِ فرزندم
فرصتِ دیگری داده می شود
تا این مسائل را در او درست کنم
اما 2 شرط را باید داشته باشم ▫یک :
آگاه باشم ▫دو :
همان پدر یا مادرِ قبلی نباشم
چون اگر همان پدر یا مادر باشم
دوباره همان آسیب ها را
به فرزندم خواهم زد .
بنابراین طبیعت به من و شما
به عنوان پدر یا مادر می گوید
برای جبرانِ همه آسیب هایی که
به فرزندت زده ای
بینِ 12 تا 18 سالگیِ او
یک فرصت دوباره به تو خواهم داد
و باید بدانید
بعد از 18 سالگی
نقش من و شما به عنوانِ پدر یا مادر
در زندگیِ فرزندمان
می شود 1 درصد
تازه اگر همان 1 درصد را هم به ما بدهند
و دیگر کارِ ما تمام است
و دیگر نمی شود
برای آسیب های فرزندمان کاری انجام دهیم
درست مثل قدی که
من و شما در 18 سالگی پیدا می کنیم
و باید با همان قد تا پایانِ عمرمان سر کنیم .
دکتر فرهنگ هلاکویی .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی