****** فرزندان ایران ******

فرزندان ایران

****** فرزندان ایران ******

فرزندان ایران

فرزندان ایران

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

کنترل استرس با ورزش

به گزارش شفا آنلاین،جعفر بای آسیب شناس ، اظهار کرد: استرس روی ارتباط فرد با دیگران تاثیر می‌گذارد، از این رو هر چه کنترل بهتری روی استرس خود داشته باشید، اثر مثبتی روی اطرافیان می‌گذارد و از طرفی استرس دیگران اثر منفی روی شما خواهد گذاشت.
وی افزود: تاثیر کشیدن نفس عمیق و آرام در کاهش استرس و بهبود شرایط روانی شما شگفت انگیز است.
بای تصریح کرد: همیشه سعی کنید دید مثبتی به حوادث اتفاقات پیرامون خود داشته باشید و به جای فکر کردن در مورد معایب خود به چگونگی برطرف کردن، آنها و بهبود جایگاه خود فکر کنید.
این آسیب شناس در پایان گفت: گاهی استرس بیش از توان جسمی و روحی است و زندگی شخصی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نباید بگذاریم مدت استرس طولانی شود زیرا سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.
گفتنی است؛ موسیقی به دلیل تاثیری که بر احساسات فرد می‌گذارد، راه مناسبی برای کاهش استرس است.

منبع : شفا آنلاین

۰ نظر ۱۴ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۳
armses

تصاویری جالب از اشک زیر میکروسکوپ 



به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، این عکاس هلندی دوستانش را جمع کرده و از آن‌ها خواسته هر کدام به هر روشی که دوست دارند اشک خود را درآورند. دوستانش هم از خورد کردن پیاز گرفته تا خوردن فلفل تند و از روی احساسات اشک خود را درآوردند.

سپس میکرس هر قطره اشک آ‌ن‌ها را زیر میکروسکوپ قرار داده است و آن‌ها را با اسلاید از هم متراکم کرده است و نتیجه آن نگاهی شگفت به ساختار علمی اشک می‌باشد. سه نوع اصلی اشک وجود دارد: اصلی، رفلکس و روان‌شناختی.

اشک‌های اصلی چشم را نرم و لیز نگه می‌دارند. اشک‌های رفلکس توسط محرک‌ها مثل یک حساسیت ایجاد می‌شوند و اشک‌های روان‌ شناختی که شاید مهم‌ترین نوع آن‌ها باشند با احساسات عمیق مرتبط هستند مثل زمانی که با تماشای یک فیلم غمگین گریه می‌کنید.

همگی آنها از موادی همچون چربی‌ها، پادتن‌ها و آنزیم‌هایی که در آب شور معلق هستند، تشکیل شده است. تصاویر میکرس تمایزی آشکار بین انواع اشک ‌را آشکارمی‌کند. اشکی که از بریدن پیاز ایجاد شده است متفاوت از اشکی است که از روی خنده یا گریه به وجود آمده است.

ترتیب کریستالی آن‌ها دارای الگوها و تراکم متفاوتی است. اما علارغم اساس آن‌ها هر تصویر دارای جزئیات خیلی ریزی است که عناصر طبیعت همانند برگ‌های سوزنی کاج، قطرات برف و برگ‌های درختان را آشکار می‌کند. این شباهت‌های جالب یادآور ارتباط بی‌نهایت ما با کره زمین است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰ نظر ۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۹:۲۰
armses
کودکانتان را لوس بار نیاورید

کودکان لوس

ناهیدازغندی روان‌شناس کودک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی کودکان نیاز به محبت بوده که باعث اعتمادبه‌نفس و شادابی کودک شده که رعایت نکاتی باعث می‌شود تا این محبت به اندازه و به‌جا با تأثیرات مثبت برروی فرزندان اعمال شود.

وی در ادامه اضافه کرد: محبت را هرگز نباید با آسان گیری و توجه بیش از حد به کودک اشتباه گرفت و باید حدومرز این دو مورد تعیین و سوء‌تعبیرها از میان برداشته شود.

ازغندی تأکید کرد: محبت واقعی را از محبت غیرواقعی باید تشخیص داد به طوری که والدینی که در مقابل خواسته کودک خود از جملهتهیه اسباب بازی‌های گران قیمت با وجود مشکلات مالی اقدام می‌کنند، نه‌تنها ذره‌ای از محبت را برای کودک تأمین نمی‌کند بلکه او را لوس بارآورده که هرگز جای محبت خالصانه را برای او نخواهد گرفت.

این روان‌شناس در پایان گفت: محبت خالصانه به کودک در درجه اول نیازمند والدینی بوده که نسبت به خود نیز با علاقه و محبت رفتار می‌کنند تا بدین‌ترتیب فرزندانشان در بزرگسالی محبت را آموخته و به دیگران ابراز احساسات کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
۰ نظر ۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۹:۱۶
armses